Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249842
Title: Теоретические положения внедрения онлайн обучения
Other Titles: Theoretical provisions of the implementation of online learning / D.I. Prokhorov
Authors: Прохоров, Д. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании) = International Congress on Computer Science: Information Systems and Technologies (in Education) [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч. конгресса, Респ. Беларусь, Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. В. Казаченок (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 140-150.
Abstract: В статье дано общее определение онлайн обучения, выделены его структурные элементы (D-learning, E-learning, B-learning). На основе существующих исследований использования компьютера при обучении предложены общедидактические принципы (принцип взаимосвязи когнитивной и личностно-развивающей составляющих процесса обучения, принцип оптимальной информационной насыщенности учебного материала онлайн обучения, принцип дополнительности), на которых должно базироваться онлайн обучение. Предложен алгоритм онлайн обучения и описаны существующие сервисы (социальные сети и сервисы видеоконференций), которые можно использовать как средства онлайн взаимодействия между участниками образовательного процесса. Автором предложена структура типового онлайн занятия с описанием задач каждого из этапов учебного взаимодействия, деятельности учителя и обучающихся в определенные промежутки времени онлайн занятия
Abstract (in another language): The article provides a general definition of online learning, highlights its structural elements (D-learning, E-learning, B-learning). On the basis of existing research on the use of a computer in teaching, general didactic principles have been proposed (the principle of the relationship between the cognitive and personality-developing components of the learning process, the principle of optimal information saturation of the educational material of online learning, the principle of complementarity), on which online learning should be based. An online learning algorithm is proposed and existing services (social networks and videoconferencing services) are described, which can be used as a means of online interaction between participants in the educational process. The author proposes the structure of a typical online lesson with a description of the tasks of each of the stages of educational interaction, the activities of the teacher and students at certain intervals of the online lesson
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249842
ISBN: 978-985-566-948-8
Appears in Collections:2020. Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
140-150.pdf459,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.