Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/248331
Title: | Окуломоторная активность студентов с конкретным и абстрактным вербальным интеллектом: айтрекинг в когнитивных исследованиях |
Authors: | Лобанов, А. П. Орлова, Д. А. Дроздова, Н. В. Добриян, Ю. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 2. - С. 42-46. |
Abstract: | В статье представлены результаты экспериментального исследования ментальных репрезентаций как носителей индивидуального вербального интеллекта в парадигме ментального опыта. Схема эксперимента позволила проанализировать данные, полученные при помощи аппаратурного исследования (айтрекинга) и психодиагностического инструментария. Установлены различия между группами испытуемых в зависимости от характера их ментальных репрезентаций и конкретизирована эффективность научения посредством характерного и нехарактерного для них способа группировки. |
Abstract (in another language): | The article presents the results of an experimental study of mental representations as carriers of individual verbal intelligence in the paradigm of mental experience. The experimental design allowed us to analyze the data obtained using hardware research (eye-tracking) and psycho-diagnostic tools. Differences between groups of subjects are established depending on the nature of their mental representations and the effectiveness of learning is specified through a characteristic and uncharacteristic way of grouping. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/248331 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2020, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Лобанов и др_ВШ_2020_2-042-046.pdf | 320,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.