Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/245592
Title: Инструменты и методы воздействия телеви­дения на общественное мнение
Other Titles: Instruments and methods influence of televi­ ion on public opinion / Zhao Liang
Authors: Чжао Лян
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2020. - № 1. - С. 34-39
Abstract: Исследуется воздействие телевидения на общественное мнение. Предметом исследования выступает вербальный и невербальный инструментарий, используемый в коммуникации с аудиторией. Отмечается, что при чрезвычайно возросшей конкуренции между всеми современными СМИ телевидение не просто конструирует реальность в соот­ветствии с ожиданиями зрителя, но нередко сознательно манипулирует ими. В результате телекомпании не столько технологически управляют порядком трансляции передач, сколько в борьбе за высокие рейтинги предпринимают попытки программировать у аудитории нужные им приоритеты в потреблении информации.
Abstract (in another language): The aim of this work is to study the role of television as the most effective tool for influencing public opinion. The subject of the study is the analysis of the impact of verbal and nonverbal tools on the audience. It is noted that television not only constructs reality in accordance with the expectations of the public, but manipulates deliberately these expectations. Media employees determine independently the sequence of information supply, thereby programming the priority of the audience in the consumption of a particular information.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/245592
ISSN: 2521-6783
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2020, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34-39.pdf293,15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.