Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/244403
Title: | Разуменне грамадзянскай супольнасці Мерабам Мамардашвілі і нацыянальнае развіццё |
Other Titles: | M. Mamardashvili’s conception of civil society and national development / Kuncevič Jaŭhien Siarhiejevič |
Authors: | Кунцэвіч, Яўген Сяргеевіч |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и ценности современной культуры : материалы XIV Республиканского междисциплинарного научно-теоретического семинара студентов, аспирантов и молодых ученых «Инновационные стратегии в современной социальной философии», Республика Беларусь, Минск, 26 марта 2020 г. / БГУ, Фак. философии и социальных наук, Каф. философии и методологии науки, Каф. философии культуры, Совет молодых ученых БГУ ; [редкол.: А. И. Зеленков (отв. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 139-143. |
Abstract: | Аналізуюцца антрапалагічныя погляды М. Мамардашвілі, заснаваныя на ўяўленні пра прынцыповую няскончанасць чалавека і неабходнасць пастаяннага, працяглага намагання для таго, каб станавіцца самім сабой ды пацвярджаць свой чалавечы статус, і на адпаведным уяўленні пра жыццѐ як «намаганне ў часе». Апошнія бяруць свой пачатак у эпосе Адраджэння, калі еўрапейскі чалавек зрабіўся «незваротна сучасным» праз вяртанне публічнай і прававой культуры Антычнасці і евангельскага «ўнутранага голасу», які арыентаваў намаганні чалавека, адхіляючы ад шкоднай дзейнасці і скіроўваючы да станаўлення самім сабой. Ва ўмовах савецкага грамадства для М. Мамардашвілі ўзорам асяроддзя, у якім чалавек мог бы ажыццявіць сябе, выступае грамадзянская супольнасць і само ўяўленне пра грамадзянскасць (цывілізаванасць). На думку М. Мамардашвілі, сучасная грамадзянская супольнасць мусіць грунтавацца на чатырох прынцыпах: канструктыўнай звязнасці, аб’ектывацыі, зразумеласці ды неабходнасці працы. Пры гэтым уздым нацыянальных рухаў з’яўляецца неабходнай умовай і пэўным індыкатарам актывізацыі працэсаў арганізацыі грамадзянскай супольнасці, але толькі ў тым выпадку, калі гэтым рухам не чужыя ідэі сталення чалавека і грамадства. |
Abstract (in another language): | The article analyzes M. Mamardashvili's anthropological views, based on the idea of the fundamental incompleteness of human and the need for a constant, long-term effort to become himself and confirm his human status, and on the corresponding idea of life as «effort in time». It refers to the Renaissance, when European human became «irrevocably modern» by the return of the public and legal culture of Antiquity and the evangelical «internal voice», which oriented the efforts of human, removing him from harmful activities and directing him to become himself. In the conditions of Soviet society, for M. Mamardashvili, the model of the environment in which a human could realize himself as a human is civil society and the idea of civility. According to M. Mamardashvili, modern civil society should be based on four principles: constructive connectivity, objectification, understandability and the need to work. At the same time, the rise of national movements is a necessary condition and a certain indicator of the activation of civil society organization processes, but only if these movements are not alien to the ideas of growing of a person and society. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/244403 |
Number, date deposit: | №005627052020, Деп. в БГУ 27.05.2020 |
Appears in Collections: | 2020. Философия и ценности современной культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
139-143.pdf | 235,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.