Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/242634
Title: | О формировании профессиональных компетенций при обучении иностранным языкам студентов неязыковых специальностей |
Other Titles: | On the formation of professional competencies when teaching foreign languages students of non-linguistic specialties / F. A. Moiseeva, V. V. Smaznoy |
Authors: | Моисеева, Ф. А. Смазной, В. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 479-482. |
Abstract: | В статье раскрываются вопросы и проблемы формирования профессиональных компетенций у студентов неязыковых специальностей, даётся анализ форм и методов учебной и внеаудиторной работы, направленных на достижение коммуникативной компетенции, рассматривается целесообразность применения компетентностного подхода и его составляющих. |
Abstract (in another language): | The article reveals the issues and problems of the formation of professional competencies in students of non-linguistic specialties, gives an analysis of the forms and methods of educational and extracurricular activities aimed at achieving communicative competence, considers the feasibility of applying the competency-based approach and its components. |
Description: | Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/242634 |
ISBN: | 978-985-566-933-4 |
Appears in Collections: | 2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
479-482.pdf | 321,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.