Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242095
Title: Социальная реклама как отражение языковой картины мира казахстанцев
Other Titles: Social advertising as a reflection of the linguistic picture of the world of the Kazakh people / Zh. A. Chkambayeva
Authors: Чкамбаева, Ж. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2020 г. / редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 340-346.
Abstract: В статье представлен обзор состояния социальной рекламы в Республике Казахстан в настоящее время. Приводятся выдержки из нормативных актов, регулирующих рекламную деятельность в Казахстане. Социальная реклама рассматривается как отражение языковой картины мира казахстанского общества. Даются примеры успешной и неуспешной социальной рекламы.
Abstract (in another language): The article provides an overview of the state of social advertising in the Republic of Kazakhstan at present. Excerpts from the regulations governing advertising in Kazakhstan are provided. Social advertising is seen as a reflection of the linguistic picture of the world of Kazakhstani society. Examples of successful and unsuccessful social advertising are given.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242095
ISBN: 978-985-880-024-6
Appears in Collections:2020. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
340-346.pdf1,53 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.