Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242058
Title: Геймификация в преподавании истории искусств у студентов коммуникативных специальностей
Other Titles: Gamification in teaching the history of arts at students of communicative specialties / A. A. Bulgakova
Authors: Булгакова, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2020 г. / редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 169-175.
Abstract: В статье исследованы инструменты геймификации в преподавании дисциплины «История искусств» у студентов специальности «Информация и коммуникация», определена актуальность использования данной технологии в контексте современных трансформационных процессов в обществе, релевантность культуре постмодернизма и значимость для процесса подготовки кадров для цифровой экономики.
Abstract (in another language): In the article we research gamification tools in teaching the discipline “History of arts” among students of the specialty “Information and Communication” and define the relevance of using this technology in the context of modern transformation processes in society, the relevance of the culture of postmodernism and the role in the training process for the digital economy.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242058
ISBN: 978-985-880-024-6
Appears in Collections:2020. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
169-175.pdf488,08 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.