Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/241928
Title: Роль религиозных установок и практик в современном обществе потребления
Other Titles: The role of religious attitudes and practices in contemporary consumer society / E. Rodionova
Authors: Родионова, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Религия. Атеизм
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : Ковчег
Citation: Религия и Коммуникация: материалы VI Международной научно-практической конференции, Минск, 18–20 апреля 2019 г. – Минск : Ковчег, 2019. – С. 210-215.
Abstract: Исследования показывают, что место религиозных установок и практик в сознании современного человека меняется. Кажется, что религиозные установки и практики, утрачивают своё значение, многие исследователи бьют тревогу, говоря о росте бездуховности и утрате религиозных смыслов. Но эти изменения, на наш взгляд, связаны с глубинными изменениями в общественных процессах, ускорением темпов жизни, усилением влияния медиа, цифровизацией многих значимых элементов в социуме.
Abstract (in another language): Studies show that the place of religious attitudes and practices in the consciousness of modern man is changing. It seems that religious attitudes and practices are losing their meaning, many researchers worry about it and talk about the growth of lack of spirituality and the loss of religious meanings. But these changes, in our opinion, are associated with profound changes in social processes, accelerating the pace of life, increasing the influence of media, digitalization of many important elements in society.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/241928
ISBN: 978-985-7246-14-4
Appears in Collections:2019. Религия и Коммуникация

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
210-215.pdf337,83 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.