Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/241863
Title: Экологическая этика в системе образования для устойчивого развития Республики Беларусь и Российской Федерации
Other Titles: Environmental ethics in the education system for sustainable development of the Republic Belarus and the Russian Federation / S. A. Maskevich, T. V. Mishatkina, V. I. Falko
Authors: Маскевич, С. А.
Мишаткина, Т. В.
Фалько, В. И.
Keywords: ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Экология = Journal of the Belarusian State University. Ecology. - 2019. - № 4. - С. 4-14
Abstract: Развитие экологической этики, экоэтического образования и воспитания в Республике Беларусь и Российской Федерации базируется на двустороннем взаимодействии: в России акцент делается на разработке теоретических вопросов, а Беларусь выступает лидером в области организации изучения и прикладного использования данного направления. Анализируются основные факторы и проблемы развития экологической этики и экоэтического образования, практическая значимость полученных результатов для совершенствования подготовки специалистов-природопользователей и формирования у них инвайроментального мировоззрения. Впервые представлена стройная, логически и содержательно обоснованная концептуальная модель экологической этики в контексте стратегии устойчивого развития. Отмечаются положительные результаты, достигнутые в ходе белорусско-российского сотрудничества, ставятся новые задачи дальнейших исследований.
Abstract (in another language): The development of environmental ethics, environmental education and upbringing in the Republic of Belarus and the Russian Federation is based on bilateral interaction: in Russia, the emphasis is made on the development of theoretical issues, and Belarus is a leader in organizing the study and applied use of this problem. The paper outlines the main factors and problems of the development of environmental ethics and eco-ethical education, the practical significance of the results for improving the training of specialists in the field of environmental protection and the formation of an environmental worldview. For the first time, a harmonious, logically and substantively evidenced conceptual model of environmental ethics in the context of a sustainable development strategy is presented. Positive results achieved during the Belarusian-Russian cooperation are noted, new tasks for further research are set.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/241863
ISSN: 2521-683X
Appears in Collections:2019, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4-14.pdf410,77 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.