Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239838
Title: Лексические единицы как элементы автономной программы речевого общения
Other Titles: Lexical units as elements of autonomous voice communication program / V. V. Chupic
Authors: Чупик, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы VI Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 25 окт. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 101-105.
Abstract: В статье представлен пример поэтапного введения новой лексики, в рамках которого новые лексические элементы встраиваются в языковой каркас индивидуального опыта обучаемого. Предложен комплекс практических заданий, направленный на усвоение лексических элементов на коммуникативной основе с учетом грамматической системы русского языка. Изучение лексических единиц должно быть практически направленным и иметь характер инструкций. Коммуникативная, функционально ориентированная стратегия преподавания позволяет предупредить системные ошибки. Содержание заданий отражает принцип разумного соотношения анализа и различных речевых действий в процессе усвоения лексики. Принципы системности и активной коммуникативности выступают не как взаимоисключающие друг друга, а как взаимодополняющие.
Abstract (in another language): The article presents an example of the phased introduction of new vocabulary, in which new lexical elements are embedded in the language framework of the learner’s individual experience. A set of practical tasks aimed at mastering lexical elements on a communicative basis, taking into account the grammatical system of the Russian language, is proposed. The study of lexical units should be practically directed and have the nature of instructions. Communicative, function-oriented teaching strategy allows you to prevent system errors. The content of the tasks reflects the principle of a reasonable ratio of analysis and various speech actions in the process of learning vocabulary. The principles of consistency and active communication are not mutually exclusive, but complementary.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/239838
ISBN: 978-985-556-665-4
Appears in Collections:2019. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
101-105.pdf370,62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.