Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/239836
Title: | Изучающее чтение по специальности в практике обучения русскому языку как иностранному |
Other Titles: | Intensive specialty reading in teaching Russian as foreign language / V. S. Tikhonovich |
Authors: | Тихонович, В. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы VI Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 25 окт. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 90-94. |
Abstract: | Статья посвящена обучению изучающему чтению по специальности на занятиях по русскому языку как иностранному. Изучающее чтение как один из главных видов чтения предполагает детальное понимание текста и анализ его структуры. С учетом познавательных интересов учащихся, психологических механизмов осмысления текста и коммуникативных установок в данной статье предложена система упражнений и заданий для иноязычной аудитории. |
Abstract (in another language): | The article is devoted to teaching intensive specialty reading in the classes on Russian as a foreign language. Intensive reading as one of the main types of reading involves a detailed understanding of the text and analysis of its structure. Taking into account the cognitive interests of students, psychological mechanisms for understanding the text and communicative attitudes, this article proposes a system of exercises for a foreign speaking audience. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/239836 |
ISBN: | 978-985-556-665-4 |
Appears in Collections: | 2019. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.