Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239268
Title: Цифровой след в образовательном пространстве как основа трансформации современного университета
Authors: Курбацкий, В. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 5. - С. 40-45.
Abstract: В статье проведен анализ направлений цифровой трансформации вузов. Определено, что в основе стратегии построе­ния цифрового университета находится личность студента, развитие его творческих возможностей, его цифровой след в образовательном пространстве. Использование цифрового следа человека в образовательном пространстве трактуется как отчуждаемый результат его непрерывной образовательной деятельности. Цифровой след включает в себя индивидуальный цифровой профиль образовательных интересов человека и его творческое электронное портфолио.
Abstract (in another language): The article analyzes the directions of digital transformation of universities. As a result, it is determined that the basis of the strategy of building a digital University – the personality of the student, the development of his creative abilities, his digital footprint in the educational space. The use of a person’s digital footprint in the educational space is interpreted as an alienated result of his continuous educational activity. The digital footprint includes an individual digital profile of a person’s educational interests and his / her creative electronic portfolio.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/239268
ISSN: 2076-4383
Appears in Collections:2019, №5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Курбацкий_ВШ_5_2019-040-045.pdf292,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.