Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/239268
Title: | Цифровой след в образовательном пространстве как основа трансформации современного университета |
Authors: | Курбацкий, В. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 5. - С. 40-45. |
Abstract: | В статье проведен анализ направлений цифровой трансформации вузов. Определено, что в основе стратегии построения цифрового университета находится личность студента, развитие его творческих возможностей, его цифровой след в образовательном пространстве. Использование цифрового следа человека в образовательном пространстве трактуется как отчуждаемый результат его непрерывной образовательной деятельности. Цифровой след включает в себя индивидуальный цифровой профиль образовательных интересов человека и его творческое электронное портфолио. |
Abstract (in another language): | The article analyzes the directions of digital transformation of universities. As a result, it is determined that the basis of the strategy of building a digital University – the personality of the student, the development of his creative abilities, his digital footprint in the educational space. The use of a person’s digital footprint in the educational space is interpreted as an alienated result of his continuous educational activity. The digital footprint includes an individual digital profile of a person’s educational interests and his / her creative electronic portfolio. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/239268 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2019, №5 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Курбацкий_ВШ_5_2019-040-045.pdf | 292,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.