Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/239097
Title: | Трансформационные процессы современного дизайна: проблема определения границ феномена |
Other Titles: | Transformation Issues in Modern Design: How to Define the Phenomenon’s Boundaries / Frolova N. Y. |
Authors: | Фролова, Наталья Юрьевна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 апр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 92-98. |
Abstract: | В статье рассматривается трансформация феномена дизайна в условиях смены культурной парадигмы, определены границы дизайна в контексте их расширения (диффузии) и размытия (парцелляции), показано качественное изменение общественного статуса дизайна: основной функцией становится не организация и оформление предметно-пространственной среды человека, а формирование ценностных ориентиров и установок. |
Abstract (in another language): | This article discusses the transformation of the deign phenomenon in a changing cultural paradigm. The design expands the boundaries of its influence, penetrating into various spheres of human activity. The position of design in the sphere of culture becomes more significant: it goes beyond the framework of the organizer and designer of the subject-spatial environment of a person. Currently, the design claims the role of the legislator of values. The article attempts to define the boundaries of a design and discusses the features of their transformation: in the context of border expansion (diffusion) and border blurring (parcelling). |
Description: | Раздел 1. Теоретические и теоретико-методологические исследования в сфере дизайна и дизайн-образования = Section 1. Theoretical and methodological studies in the field of design and design education |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/239097 |
ISBN: | 978-985-566-834-4 |
Appears in Collections: | 2019. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.