Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/238540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКашпар, В. И.-
dc.date.accessioned2020-01-24T08:44:24Z-
dc.date.available2020-01-24T08:44:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЖурнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2019. - № 3. - С. 59-66ru
dc.identifier.issn2520-2251-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/238540-
dc.description.abstractРассмотрены сущностные характеристики феномена молодежной DIY-культуры в современном контексте и предложена теоретико-методологическая перспектива ее изучения на базе социологии позднего Э. Дюркгейма и проекта «Сильная программа в культурсоциологии» Дж. Александера и Ф. Смита. В процессе теоретического обоснования данного подхода при помощи концепции культурного перформанса выявлены принципиальные противоречия между коллективными воззрениями и социальными практиками представителей DIY-культуры. По результатам исследования социальных практик DIY-культуры сделан вывод о глубоких культурных основаниях трансформации идентичности исследуемых социальных акторов.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурологияru
dc.titleМолодежная DIY-культура: перспектива культурсоциологического изученияru
dc.title.alternativeYouth DIY-culture: a perspective of cultural sociological study / V. I. Kashparru
dc.typearticleen
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe article discusses the essential characteristics of the phenomenon of youth DIY-culture in the modern context and suggests a theoretical and methodological perspective for studying it on the basis of the sociology of the late E. Durkheim and the project of «A strong program in cultural sociology» by J. Alexander and F. Smith. In the process of theoretical substantiation of this approach using the concept of cultural performance revealed fundamental contradictions between collective representations and social practices of DIY-culture representatives. According to a study of the social practices of DIY-culture, it was concluded that there are deep cultural foundations for the transformation of the identity of the studied social actors.ru
Appears in Collections:2019, №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59-66.pdf289,08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.