Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237375
Title: Аксиологические ориентиры профессиональной лингводидактики: от диссертации к научной школе
Other Titles: Professional linguodidactics axiological guidelines: from doctoral thesis to school of thought
Authors: Крупченко, А. К.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2019
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 181—184.
Abstract: В статье проводится ретроспективный анализ аксиологических ориентиров становления и развития современной методологии иноязычного профессионального образования — профессиональной лингводидактики. Данный анализ исходит из рассмотрения задач и результатов проведенного диссертационного исследования и фокусирует внимание на развитии категорий профессиональной лингводидактики в процессе ценностно целевых задач профессионально ориентированного иноязычного образования в исследованиях научной школы «Профессиональная лингводидактика».
Abstract (in another language): The article provides the retrospective analysis of the axiological guidelines, in the process of the emergence and development of contemporary FLT methodology — Professional Linguodidactics. This analysis proceeds from the consideration of the tasks and results of the dissertation research and focuses on the development of categories of professional linguodidactics in the process of value-targeted problems of professionally oriented foreign language education in studies of students of Professional Linguodidactics school of thought.
Description: Ключевые слова: аксиологические ориентиры; профессиональная лингводидактика; методология обучения иностранным языкам; междисциплинарное образование; ESP; CLIL, английский язык для профессиональных целей (EPP); преподаватель EPP; научная школа «Профессиональная лингводидактика». = Key words: axiological guidelines; professional linguodidactics; methodology of teaching foreign languages; interdisciplinary education; ESP; CLIL; foreign language for professional purposes (EPP); teacher of EPP; scientific school "Professional linguodidactics"; Professional Linquodidactics (PLD); ELT methodology; interdisciplinary foreign language education; ESP; CLIL; English for Professional Purposes (EPP); PLD school of thought.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/237375
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2019.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
krupchenko_ Lang_practice_2019.pdf290,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.