Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/237352
Title: | Использование геймификации при обучении иностранному языку в вузе |
Other Titles: | The use of gamification in teaching a foreign language at the university |
Authors: | Майсюк, Ю. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 94—97. |
Abstract: | Рассмотрено практическое использование концепции геймификации применительно к системе высшего образования, как одного из действенных инструментов, повышающих эффективность обучения. Проанализированы различия геймификации и других видов обучения, основанных на играх и игровой деятельности. Детально изучены основные элементы игры и выявлено влияние каждого из них на уровень мотивации обучаемых. Рассмотрены проблемы, с которыми может столкнуться преподаватель, внедряющий приемы геймификации в образовательный процесс, намечены пути преодоления этих сложностей. Приведены примеры использования геймификации в рамках преподавания иностранного языка в вузе. |
Abstract (in another language): | The practical use of the concept of gamification in relation to the system of higher education is considered as one of the effective tools that increase the effec-tiveness of education. The differences of gamification and other types of training based on games and gaming activities are analyzed. The basic elements of the game are studied in detail and the influence of each of them on the level of motivation of students is revealed. The problems that a teacher may encounter introducing gamification techniques into the educational process are examined, and ways to overcome these difficulties are outlined. Examples of the use of gamification in the framework of teaching a foreign language at a university are given. |
Description: | Ключевые слова: геймификация; элемент игры; неигровой контекст; мотивация; эффективность обучения. = Key words: gamification; game element; non-game context; motivation; learning efficiency. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/237352 |
Appears in Collections: | Выпуск 9. - 2019. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
maisiuk_Lang_practice_2019.pdf | 275,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.