Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237329
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМакаревич, И. И.-
dc.date2019
dc.date.accessioned2020-01-10T13:41:25Z-
dc.date.available2020-01-10T13:41:25Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПрактика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 39—41.ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/237329-
dc.descriptionКлючевые слова: английский для специальных целей (ESP); английский для академических целей (EAP), английский для специальных академических целей (ESAP); интерактивное дистанционное обучение (ДО); молчание как эвристическая компетенция. = Key words: English for Specific Purposes (ESP); English for Academic Purposes (EAP); English for Specific Academic Purposes (ESAP); interactive distance learning (DL); silence as a heuristic competence.ru
dc.description.abstractВ статье дается обзор современных тенденций, наметившихся в последнее время в связи с повсеместными процессами цифровизации. Учитывая практический опыт преподавания английского языка специальности, в высшей школе, практики перевода, роли академического английского, обозначена проблема монологичности изучающих английский язык как следствие цифровых процессов. Разрешить очерченную проблему предлагается, используя огромный потенциал молчания как компетентности, рассматриваемой в рамках эвристического направления обучения, во время которого ученик рождает свои новые смыслы, знания, вопросы.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleРешение проблемы монологичности при помощи потенциала молчания как эвристической компетентностиru
dc.title.alternativeSolving the problem of monologism by means of the potential of silence as a heuristic competenceru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe paper gives a review of contemporary tendencies that have recently been taking place due to ubiquitous processes of digitalisation. Taking into account practical experience of teaching ESP at the university, as well as interpretation activities and the role of English for academic purposes, the problem of monologism of the learners of English has been identified as a consequence of digitalization processes. It is suggested that the problem in question should be solved by means of applying a huge potential of silence as a competence regarded within the framework of heuristic learning, during which a trainee brings about his or her new senses, knowledge, questions.ru
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2019.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
makarevichI_Lang_practice_2019.pdf252,08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.