Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/235243
Title: Технологии креативной коммуникации массмедиа как метод преодоления цифрового неравенства поколений
Other Titles: Technology creative communications media as a method of overcoming the digital divide generations / V. F. Oleshko, E. V. Oleshko
Authors: Олешко, В. Ф.
Олешко, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2019: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 21­й Міжнар. навук.­практ. канф., Мінск, 14–15 ліст. 2019 г. / рэдкал. : В. М. Самусевіч (адк. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2019. – С. 170-174.
Abstract: Актуальность темы преодоления цифрового неравенства поколений определяется как перманентным развитием в цифровую эпоху технологий создания и трансляции медиатекстов, так и ролью массмедиа как субъектов формирования и развития коллективной коммуникативно­культурной памяти. Проблема заключается в том, что традиционные СМИ, в особенности региональные, сегодня нередко остаются на периферии внимания массовой аудитории. Целью проведенных исследований было рассмотрение технологий эффективной коммуникации, а также поиск способов практического преодоления цифрового/поколенческого неравенства. Сущностным для современной медийной практики видится при этом вывод о переориентации отрасли с «журналистики фактов» на «журналистику смысла».
Abstract (in another language): The relevance of the topic of overcoming the digital inequality of generations is determined by both the permanent development in the digital era of technologies for the creation and translation of media texts, and the role of the media as subjects of the formation and development of collective communicative and cultural memory. The problem is that traditional media, especially regional ones, often remain on the periphery of mass audience attention. The aim of the research was to consider the technologies of effective communication, as well as the search for ways to overcome the digital/generational inequality. Essential for the modern mediapractice is seen by the authors at the same time the conclusion about the reorientation of the industry from «journalism of facts» to «journalism of meaning».
Description: Раздзел II. Журналістыка і медыяадукацыя ва ўмовах лічбавізацыі інфармацыйнай прасторы
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/235243
ISBN: 978-985-566-882-5
Appears in Collections:2019. Журналістыка – 2019: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
170-174.pdf335,51 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.