Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/234194
Title: Использование эвристических заданий в обучении письменному переводу
Other Titles: The use of heuristic tasks in teaching written translation / Zelianouskaya A.W., Trofimenko S.A.
Authors: Зеленовская, А. В.
Трофименко, С. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 окт. 2019 г. / редкол. : С.А. Важник (отв. ред.) [и др.]. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – С. 248-253.
Abstract: В данной статье исследуется понятие эвристического подхода в обучении иностранному языку в современном мире. В частности, раскрывается его суть, актуальность для современного студента, основные признаки и механизм реализации. Приводятся примеры заданий из практики преподавания письменного перевода, в основу которых положен данный метод, с последующим анализом их положительного влияния на образовательный процесс.
Abstract (in another language): This article studies the definition of the Heuristic Approach in the sphere of foreign language education in the modern world. In particular, this article is designed to explore the essence of this method, its relevance for students, its main characteristics and realization mechanism. Examples of tasks from the practice of teaching written translation, formulated on the basis of the heuristic method with the following explanations of their positive effects on the educational process are presented.
Description: Раздел 6. Актуальные вопросы лингводидактики и методики преподавания иностранных языков = Section 6. Topical problems of l inguodidactics and methods of teaching foreign languages
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/234194
ISBN: 978-985-7224-82-1
Appears in Collections:2019. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
248-253.pdf469,76 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.