Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/234172
Title: | Психологизм в романе Э. Хили «Найти Элизабет» |
Other Titles: | Psychologism in E. Healey’s novel “Elizabeth is Missing” / Polovtsev D.O., Martsinkevich A.O. |
Authors: | Половцев, Д. О. Марцинкевич, А. О. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 окт. 2019 г. / редкол. : С.А. Важник (отв. ред.) [и др.]. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – С. 129-136. |
Abstract: | В романе «Найти Элизабет» автор для выражения психологизма использует следующие приемы: ненадежный рассказчик, поток сознания, невербальные выражения, метафоры, ассоциативные названия, раздвоение сюжета и другие. В результате Э. Хили удается создать правдивый и эмоциональный образ пожилого человека, страдающего деменцией, который в спешке пытается разгадать тайны своей жизни. |
Abstract (in another language): | In the novel “Elizabeth is Missing” the author uses the following techniques to express psychologism: unreliable narrator, stream of consciousness, nonverbal expressions, metaphors, associative names, split plot, and others. As a result, E. Healey manages to create a true and emotional image of an elderly person suffering from dementia who is in a hurry trying to unravel the secrets of her life. |
Description: | Раздел 3. История и культура в системе гуманитарного образования = Section 3. History and culture in humanitarian education system |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/234172 |
ISBN: | 978-985-7224-82-1 |
Appears in Collections: | 2019. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
129-136.pdf | 471,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.