Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/231505
Title: Роль профессионально значимого дискурса в формировании лингвистической компетентности специалистов экологического профиля
Other Titles: The role of professionally relevant discourse in the formation of linguistic competence of experts of ecological profile / T. Kovaleva
Authors: Ковалева, Т. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2019 года: экологические проблемы XXI века : материалы 19-й международной научной конференции, 23–24 мая 2019 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 3 ч. / МГЭИ им. А. Д. Сахарова БГУ; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. С. А. Маскевича, С. С. Позняка. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – Ч. 3. – С. 377-380.
Abstract: Профессионально значимый дискурс является как образовательной средой, так и инструментом развития лингвистической компетентности. Исследование профессионально значимого для экологов дискурса раскрывает возможности его использования для подготовки специалистов к межкультурной коммуникации.
Abstract (in another language): Professionally significant discourse is both an educational environment and a tool for developing linguistic competence. The study of vocationally meaningful discourse for ecology professionals reveals the possibilities of its use for training specialists in intercultural communication.
Description: Круглый стол «Актуальные вопросы лингвистической подготовки специалистов экологического профиля к профессиональной и межкультурной коммуникации»
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/231505
ISBN: 978-985-7224-34-0 (ч. 3)
Appears in Collections:2019. Сахаровские чтения 2019 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
377-380.pdf341,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.