Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/230945
Title: | Новые информационно-коммуникационные технологии в цифровой трансформации учреждения высшего образования: критерии новизны |
Other Titles: | New information and communication technologies in the digital transformation of the university: criteria of novelty / I.I.Ekadumova, D.V.Shevelenko |
Authors: | Екадумова, И. И. Шевеленко, Д. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки в современном мире : материалы междунар. науч. конф. к 30-летию фак. философии и соц. наук Белорус. гос. ун-та, Минск, 26–27 сент. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Ф. Гигин (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 674-677. |
Abstract: | Цифровая трансформация учреждений высшего образования является способом их адаптации к быстро меняющимся информационно-коммуникационным технологиям (ИКТ). Критерием новизны ИКТ в учреждении высшего образования, является то, как они преобразуют использование ранее внедренных технологий посредством изменения практик взаимодействия участников образовательного процесса. |
Abstract (in another language): | The digital transformation of institutions of higher education is the way of their adaptation to rapidly changing information and communication technologies (ICT). The criterion of novelty of ICT used in the higher educational establishment is the way they transform the use of previously implemented technologies by the means of changes in the practices of interaction of the educational process' participants. |
Description: | Секция 7. Коммуникация в социально-гуманитарном знании, экономике, образовании |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/230945 |
ISBN: | 978-985-566-807-8 |
Appears in Collections: | 2019. Философия и социальные науки в современном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
674-677.pdf | 623,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.