Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/230933
Title: Сотворческое взаимодействие в обучении: транзактно-аналитический подход
Other Titles: Co-creating interaction within the learning process: transactional analysis approach / А.V. Abanina
Authors: Абанина, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки в современном мире : материалы междунар. науч. конф. к 30-летию фак. философии и соц. наук Белорус. гос. ун-та, Минск, 26–27 сент. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Ф. Гигин (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 627-630.
Abstract: В контексте гуманистической парадигмы высшего образования рассматривается феномен сотворчества. Анализируются особенности сотворческого взаимодействия преподавателя и студента. В качестве примера практического воплощения педагогики сотворчества предлагается образовательная транзактно-аналитическая модель. Анализируются основные принципы транзактного анализа в образовании: контрактный метод и открытые коммуникации. Рассматриваются основные характеристики гуманистического стиля обучения, в основу которого положен принцип сотворчества.
Abstract (in another language): The phenomenon of co-creation is adressed in terms of humanistic paradigm. The distinctive features of teacher-student interaction are analyzed. The educational TA model is proposed as an example of a practical application. Main principles of TA in education are analyzed including the method of open communications and the contractual one. Main qualities of humanistic learning approach based on co-creation principles are considered.
Description: Секция 7. Коммуникация в социально-гуманитарном знании, экономике, образовании
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/230933
ISBN: 978-985-566-807-8
Appears in Collections:2019. Философия и социальные науки в современном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
627-630.pdf706,12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.