Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/230933
Title: | Сотворческое взаимодействие в обучении: транзактно-аналитический подход |
Other Titles: | Co-creating interaction within the learning process: transactional analysis approach / А.V. Abanina |
Authors: | Абанина, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки в современном мире : материалы междунар. науч. конф. к 30-летию фак. философии и соц. наук Белорус. гос. ун-та, Минск, 26–27 сент. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Ф. Гигин (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 627-630. |
Abstract: | В контексте гуманистической парадигмы высшего образования рассматривается феномен сотворчества. Анализируются особенности сотворческого взаимодействия преподавателя и студента. В качестве примера практического воплощения педагогики сотворчества предлагается образовательная транзактно-аналитическая модель. Анализируются основные принципы транзактного анализа в образовании: контрактный метод и открытые коммуникации. Рассматриваются основные характеристики гуманистического стиля обучения, в основу которого положен принцип сотворчества. |
Abstract (in another language): | The phenomenon of co-creation is adressed in terms of humanistic paradigm. The distinctive features of teacher-student interaction are analyzed. The educational TA model is proposed as an example of a practical application. Main principles of TA in education are analyzed including the method of open communications and the contractual one. Main qualities of humanistic learning approach based on co-creation principles are considered. |
Description: | Секция 7. Коммуникация в социально-гуманитарном знании, экономике, образовании |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/230933 |
ISBN: | 978-985-566-807-8 |
Appears in Collections: | 2019. Философия и социальные науки в современном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
627-630.pdf | 706,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.