Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/228472| Title: | Развитие самообразовательных способностей учащихся в рамках сотрудничества «школа – вуз» |
| Authors: | Цобкало, Ж. А. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2015 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Свиридовские чтения : сб. ст. Вып. 11. — Минск : БГУ, 2015. — С. 286-292 |
| Abstract: | Одним из требований быстро обновляющегося современного мира является развитие личности, готовой к непрерывному самообразованию. Процесс поэтапного развития самообразовательных способностей учащихся осуществляется через постепенное применение технологий «образец исследования» – «обучение исследованию» – «вовлечение в исследование» – «самостоятельное исследование». В работе показаны методические формы и средства взаимодействия в рамках системы «школа – вуз» на примере химического факультета БГУ. Особое внимание уделяется такой новой форме работы, как организация очно-заочных занятий «Абитуриент химического факультета». |
| Abstract (in another language): | One of the requirements of the fast-changing modern world is a human ability to a constant self-education. The process of a step-by-step formation of the self-education pupils ability is effected through consecutive application of the following technologies: “research sample” – “research education” – “involvement in research” – “independent research”. The article presents methodical forms and teaching tools to realize the continuity of teaching in a system “secondary school – high school”. The attention is focused on a new form of activity carried out in the framework of classroom-correspondence courses “Faculty of Chemistry Applicant”. |
| URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/228472 |
| ISBN: | 978-985-566-165-9 |
| Appears in Collections: | Выпуск 11 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 286-292.pdf | 137,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

