Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/223353
Title: | Реализация преемственности и профессиональной направленности курса химии в системе непрерывного образования «школа - колледж - университет» |
Authors: | Василевская, Е. И. Швядене, С. И. Лиепене, Н. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Свиридовские чтения : сб. ст. Вып. 11 / редкол. : О. А. Ивашкевич (пред.) [и др.]. - Минск : БГУ, 2015. - С. 257-263 |
Abstract: | Рассмотрена специфика реализации профессиональной направленности учебного предмета «химия» на разных этапах в системе непрерывного образования. Показана возможность профессионализации предмета как путем включения соответствующей информации в базовые учебные курсы, так и при создании химических курсов, интегрированных со специальными дисциплинами. Проанализирован опыт создания многоуровневых учреждений образования, ориентированных на практическое применение знаний. Показана необходимость соответствия результата профессионального образования требованиям потребителей. |
Abstract (in another language): | Specifics in the implementation of professional orientation at different stages of chemistry course studying in continual education is considered. An opportunity ofprofessionalization of the subject as by the inclusion of relevant information into basic training courses, so by the creation of chemical courses integrated with special disciplines is displayed. The experience of creating multi-level educational institutions focused on practical application of knowledge is analyzed. The need for conformity between the results of professional education and the requirements of consumers has been shown. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/223353 |
ISBN: | 978-985-566-165-9 |
Appears in Collections: | 2015. Свиридовские чтения. Выпуск 11 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
257-263.pdf | 1,81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.