Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/219018
Title: Влияние теле- кинопродукции на сознание молодежи
Authors: Муминова, Фатима
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Аудиовизуальные медиа в условиях трансформации социо­культурной среды : материалы междунар. науч.-­практ. конф., Минск, 5 апр. 2019 г. / Белорус. гос. ун­т ; редкол.: О. М. Самусевич (отв. ред.) [и др.] ; под общ. ред. В. Г. Булацкого. – Минск : БГУ, 2019. – С. 116-118.
Abstract: В условиях роста влияния цифровых технологий и распространения через теле- и киноэкраны различных материалов актуализируется проблема медиаграмотности, воспитания у молодежи культуры отбора и восприятия информационной продукции. В данном контексте ведется анализ негативного влияния на сознание и психику учащейся и подрастающей молодежи устрашающих фильмов, сцен насилия и жестокости.
Abstract (in another language): The problem of media literacy, training the culture of selection and perception of information products by the young people is relevant in the context of the growth of digital technology and the distribution of various materials through television and film screens. In this context, the paper analyzes the negative impact of frightening films, scenes of violence and cruelty on the mind and psyche of students and young people.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/219018
ISBN: 978-985-566-651-7
Appears in Collections:2019. Аудиовизуальные медиа в условиях трансформации социо­культурной среды

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
116-118.pdf191,7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.