Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/217723| Title: | Интонация и контекст в практике обучения речевому общению на английском языке |
| Other Titles: | Intonation and context in teaching speech communication in English / O. A. Pervezentseva, E. L. Freidina |
| Authors: | Первезенцева, О. А. Фрейдина, Е. Л. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2019 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 24-29. |
| Abstract: | В статье обсуждаются трудности, возникающие при усвоении иноязычной интонации, и освещаются некоторые подходы к обучению интонации английского языка. Подчеркивается важность овладения интонационным аспектом речи с учетом ситуации общения и социокультурного контекста. |
| Abstract (in another language): | The article addresses the problems arising while acquiring intonation of a foreign language and gives an overview of some approaches to teaching intonation of the English language. Special focus is given to the role of the speech situation and sociocultural context in teaching the prosodic aspect of speech communication. |
| Description: | Пленарные выступления = Plenary section |
| URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/217723 |
| ISBN: | 978-985-566-650-0 |
| Appears in Collections: | 2019. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

