Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/217723
Title: Интонация и контекст в практике обучения речевому общению на английском языке
Other Titles: Intonation and context in teaching speech communication in English / O. A. Pervezentseva, E. L. Freidina
Authors: Первезенцева, О. А.
Фрейдина, Е. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 24-29.
Abstract: В статье обсуждаются трудности, возникающие при усвоении иноязычной интонации, и освещаются некоторые подходы к обучению интонации английского языка. Подчеркивается важность овладения интонационным аспектом речи с учетом ситуации общения и социокультурного контекста.
Abstract (in another language): The article addresses the problems arising while acquiring intonation of a foreign language and gives an overview of some approaches to teaching intonation of the English language. Special focus is given to the role of the speech situation and sociocultural context in teaching the prosodic aspect of speech communication.
Description: Пленарные выступления = Plenary section
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/217723
ISBN: 978-985-566-650-0
Appears in Collections:2019. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24-29.pdf265,71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.