Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/217722
Title: Креолизованные тексты, их использование на предвузовском этапе обучения иностранных учащихся русскому языку
Other Titles: Creolized texts, their application in teaching Russian to foreign students at the pre-university stage / V. Sayamova, T. Oleshko
Authors: Саямова, В. И.
Олешко, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 255-262.
Abstract: Объектами исследования в данной работе являются паралингвистически активные тексты, в частности, креолизованные тексты, вербальный и визуальный компоненты которых обеспечивают коммуникативный эффект, их целостность и связность. Рассматриваются примеры использования различных видов параграфемных средств креолизованных текстов, представленные в разработанных преподавателями подготовительного факультета РостГМУ учебных пособиях и методических указаниях по русскому языку и физике. Иллюстративно-визуальный ряд имеет решающее значение в восприятии данных текстов, что позволяет с учетом быстроразвивающихся информационных технологий говорить о перспективности их применения в учебном процессе по обучению иностранных граждан на предвузовском этапе.
Abstract (in another language): The following issues for investigation are discussed in this paper: paralinguistic active texts, particularly creolized texts with verbal and visual components which provide communicative effect, integrity, and connectivity. The examples of using different paragraphemic elements of creolized texts presented in Physics and Russian language training manuals and methodical recommendations created by the lecturers of the preparatory faculty are considered. In view of rapidly developing informational technologies illustrative and visual materials have a decisive importance in perception of these texts and allow to speak about perspective of their application in training process of foreign students at the pre-university stage.
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/217722
ISBN: 978-985-566-650-0
Appears in Collections:2019. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
255-262.pdf299,95 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.