Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/217697
Title: | Когнитивные основания лексико-семантического варьирования в семантике английского глагола (на примере глаголов feel, sense, perceive) |
Other Titles: | Cognitive structures, underlying lexico-semantic variations of verbs in the English language (on the basis of verbs feel, perceive, sense) / M. Soloshenko |
Authors: | Солошенко, М. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 135-140. |
Abstract: | Данная статья посвящена рассмотрению проблем лексико-семантического варьирования в английском языке с точки зрения когнитивной лингвистики. На примере трех глаголов feel, sense, perceive автор иллюстрирует возможность выделения концептуальных оснований различных ЛСВ, а также затрагивает проблему представления значений слов в толковом словаре. |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the problems of lexico-semantic variation in the English language from the perspective of cognitive linguistics. By analyzing such English verbs as feel, sense, perceive, the author presents the ways of distinguishing cognitive basis for different lexico-semantic variants and speculates upon the problem of representing meanings of words in dictionaries. |
Description: | Раздел 1. Современные направления лингвистических исследований = Section 1. Modern trends in linguistic studies |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/217697 |
ISBN: | 978-985-566-650-0 |
Appears in Collections: | 2019. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
135-140.pdf | 268,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.