Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/216446
Title: Опыт медийного продвижения КНР
Authors: Вальковский, Михаил
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21 февр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Б. Л. Залесский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 8-14.
Abstract: В статье рассматриваются история, современное состояние и перспективы продвижения китайскими медиа положительного имиджа страны на зарубежную аудиторию. Анализируется роль и значение традиционных и новых, а также социальных медиа, как важных элементов «мягкой силы». Обобщается опыт медийного сотрудничества СМИ Республики Беларусь и Китайской Народной Республики, в том числе при реализации инициативы «Пояс и путь».
Abstract (in another language): The article deals with the history, current state and prospects of China’s positive image promotion to foreign audiences by the Chinese media. The work analyses the role and importance of the traditional and new media, as well as social media as important elements of «soft power». The experience of media cooperation between the media of the Republic of Belarus and the People's Republic of China, including the implementation of the «Belt and Road» initiative is summarized.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216446
ISBN: 978-985-566-686-9
Appears in Collections:2019. Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8-14.pdf327,77 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.