Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/216429
Title: Медиатекст в трактовках и во времени
Authors: Ивченков, Виктор
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21 февр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Б. Л. Залесский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 88-93.
Abstract: Рассматриваются терминологическое наполнение понятия «медиатекст» в гиперо-гипонимической парадигме и сущностные характеристики объекта и предмета медиалингвистики, особое внимание уделяется изучению языкового знака в векторном направлении: слово (знак) – предложение (знак) – текст (знак), определяется роль фоновых знаний в производстве мировых текстов-новостей.
Abstract (in another language): The article considers the notion of “media text” in hyper hyponymic paradigm and characteristics of the object and subject of medialinguistics. Special attention is paid to the study of a linguistic sign in a vector direction: a word (a sign) – a sentence (a sign) – a text (a sign). The role of background knowledge in producing the world news is defined.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216429
ISBN: 978-985-566-686-9
Appears in Collections:2019. Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
88-93.pdf371,67 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.