Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/212615
Title: | Феномен социального отчуждения студентов в образовательном контексте |
Other Titles: | Phenomenon of social alienation of the students in the educational context / M. Zaslavskaya, R. Zhamharyan |
Authors: | Заславская, М. И. Жамгарян, Р. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Маркс и марксизм в контексте современности [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч. конф., посвящ. 200-летию со дня рождения К. Маркса (1818–1883), Минск, 26–27 апр. 2018 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Ф. Гигин (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – С. 162-167. |
Abstract: | В статье анализируется феномен социального отчуждения современной студенческой молодежи в сфере образования. Рассмотрены подходы к пониманию социального отчуждения и его особенностей в системе образования. Предложена модель измерения уровня отчуждения, которая адаптирована к специфике системы высшего образования. Показаны особенности и противоречия проявления феномена отчуждения студентов в системе современного высшего образования. |
Abstract (in another language): | The article analyzes the phenomenon of social alienation of modern student youth in the sphere of education. Approaches to understanding social exclusion and its features in the education system are considered. A model is proposed for measuring the level of alienation, which is adapted to the specifics of the higher education system. Features and contradictions of manifestation of the phenomenon of alienation of students in the system of modern higher education are shown. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/212615 |
ISBN: | 978-985-566-668-5 |
Appears in Collections: | 2018. Маркс и марксизм в контексте современности |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
162-167.pdf | 237,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.