Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/211706
Title: | Дисциплина «Шрифт» в системе подготовки студента-дизайнера |
Other Titles: | Teaching Fonts to Design Students / Stryzhak L. A. |
Authors: | Стрижак, Лариса Аркадьевна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 апр. 2018 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – С. 107-112. |
Abstract: | Изучение шрифтов является важной составляющей подготовки дизайнеров. Дисциплина включает как теоретические знания по истории письменности и основных этапах её развития, так и практические навыки овладения графическими видами письма. В статье предложена авторская система обучения шрифтам в рамках подготовки специалистов в области коммуникативного дизайна. |
Abstract (in another language): | Teaching fonts is essential for future designers. The discipline includes both theoretical knowledge of the writing history and the main stages of its development, as well as practical skills in mastering graphic types of writing. The article proposes an author’s system of teaching fonts as part of training specialists in the field of communicative design. |
Description: | Раздел 2. Современное дизайн-образование: теоретические и практические аспекты = Section 2. Modern design education: theoretical and practical aspects |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/211706 |
ISBN: | 978-985-566-675-3 |
Appears in Collections: | 2018. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
107-112.pdf | 207,71 kB | Adobe PDF | View/Open | |
233-234.pdf | Прил. | 1,73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.