Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/21120
Title: Теоретическая модель развития исследовательской культуры учащихся в системе средняя школа – вуз
Other Titles: The theoretical model of the pupil research culture development in the middle school – high school system
Authors: Мычко, Д. И.
Цобкало, Ж. А.
Трус, Н. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2008
Publisher: Минск: БГУ
Citation: Свиридовские чтения: Сб. ст. Вып. 4.
Abstract: Разработанная авторами теоретическая модель развития исследовательской культуры учащихся состоит из целевого, коммуникативного, организационного, содержательного и результативного блоков. В статье рассмотрены содержание и функции этих блоков, педагогические условия и стадии реализации модели в учебно-воспитательном процессе старшей ступени школы и в вузе. Приведены экспериментальные данные, характеризующие эффективность предложенной модели. Библиогр. 9 назв., табл. 1, ил. 1.
Description: The theoretical model of the pupil research culture development is introduced by the authors. The model includes following blocks: aim, communicative, organizational, contents, effective. The substance and functions of the blocks, pedagogical conditions and stages of realization of the model was being researched in the paper. Efficiency of the proposed model has been proved by the experimental evidence.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/21120
Appears in Collections:Статьи химического факультета

Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.