Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/210567
Title: Стереотипы в анонсе скрытой (нативной) рекламы
Other Titles: Stereotypes in the announcement of hidden (native) advertising / N. I. Mironova
Authors: Миронова, Наталия Изяславовна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25–26 окт. 2018 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. И. Уланович (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – С. 37-41.
Abstract: В статье рассматриваются примеры использования в рекламе когнитивных схем – стереотипов, т.е. устойчивых убеждений, касающихся представителей некоторой социальной группы. Речь идет о способах наименования источника информации. Стереотипные представления читателей используются в манипулятивных целях для придания достоверности информации.
Abstract (in another language): The article deals with the examples of the use in advertising of cognitive patterns – stereotypes, i.e. strong beliefs concerning the representatives of a certain social group. It's about the name of the provider of information. Stereotypical views of the readers are used for manipulative purposes, to insure credibility of information.
Description: Раздел 1 . Параметры, стратегии и тактики дискурса
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/210567
ISBN: 978-985-566-666-1
Appears in Collections:2018. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
37-41.pdf259,8 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.