Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/210558
Title: | Учебный диалог и учебный текст как средства развития иноязычной компетенции студентов |
Other Titles: | Educational dialogue and teaching text as means of development of students’ foreign languages competency / L. Ye. Levonyuk |
Authors: | Левонюк, Лилия Евгеньевна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25–26 окт. 2018 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. И. Уланович (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – С. 298-303. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема развития иноязычной компетенции студентов на основе использования учебных диалогов и учебных текстов в процессе профессионально-ориентированного преподавания иностранных языков. Указывается, что при разработке дидактических средств целесообразно включение в образовательный процесс креативных технологий, повышающих мотивацию учебно-познавательной и практической деятельности личности обучающегося. |
Abstract (in another language): | The article deals with the problem of developing the foreign competency of students based on the use of educational dialogues and teaching texts in the process of professionally-oriented teaching of foreign languages. When developing didactic means, it is advisable to include creative technologies in the educational process that increase the motivation of the learner's educational, cognitive and practical activities. |
Description: | Раздел 6 . Лингводидактические аспекты формирования готовности к межкультурному общению |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/210558 |
ISBN: | 978-985-566-666-1 |
Appears in Collections: | 2018. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
298-303.pdf | 262,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.