Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/210532
Title: | Феномен языковой личности автора-драматурга (на материале пьесы М.А. Булгакова «Дни Турбиных») |
Other Titles: | The phenomenon of linguistic personality of the author-playwright (by the material of M. A. Bulgakov’s play “The Days of the Turbins”) / I. P. Zaitseva |
Authors: | Зайцева, Ирина Павловна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25–26 окт. 2018 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. И. Уланович (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – С. 182-187. |
Abstract: | В статье анализируются некоторые конструктивные параметры, свойственные языковой личности автора-драматурга, которые могут быть выявлены в ходе коммуникативно-стилистического анализа драматургического произведения с учётом специфических жанрово-стилистических особенностей драматургии как одного из основных литературных родов. |
Abstract (in another language): | The article analyzes some constructive parameters peculiar to the linguistic personality of the author-playwright, which can be revealed during the communicative and stylistic analysis of a dramaturgic work taking into account the specific genre and stylistic features of drama as one of the main literary kind. |
Description: | Раздел 4 . Современная текстология: форма и содержание |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/210532 |
ISBN: | 978-985-566-666-1 |
Appears in Collections: | 2018. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
182-187.pdf | 278,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.