Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/207875
Title: | Interactive approach to teaching writing |
Other Titles: | Интерактивный подход к обучению письму / Блинкова Л. М. |
Authors: | Blinkova, L. M. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 окт. 2018 г. / редкол.: О.А. Воробьёва (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – С. 285-289. |
Abstract: | The article considers the approach to writing, that emphasizes discourse and cognitive aspects of writing. An interactive model, that links the writer, the reader and the text itself – three essentials of communicative process – is suggested. |
Abstract (in another language): | В статье рассматривается проблема обучения письму с учетом дискурсивных и когнитивных аспектов. Предлагается модель, объединяющая три основных элемента коммуникативного процесса: пишущего текст, читающего текст и сам текст. |
Description: | Раздел 5. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 5. Linguodidactic technologies in forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/207875 |
ISBN: | 978-985-566-661-6 |
Appears in Collections: | 2018. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
285-289.pdf | 253,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.