Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/202673
Title: Киберспорт как инструмент (ре)социализации
Other Titles: E-sports as a tool for (re)socialization / I. V. Mirontsov
Authors: Миронцов, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Физическая культура и спорт
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2018. - № 2. - С. 62-67
Abstract: Рассматривается влияние киберспорта в целом и компьютерных игр в частности на процесс социализации игроков. На основе теоретического анализа и результатов проведенного в рамках исследования цикла интервью с менеджерами киберспортивных команд, игроками, журналистами, профессиональными психологами и другими экспертами был сделан вывод о существовании трех возможных точек зрения на данный вопрос. Показаны преимущества и недостатки каждой из них.
Abstract (in another language): This article examines the influence of e-sports in general and computer games in particular on the process of players’ socialization. Based on the theoretical analysis and the results of a series of expert interviews with managers of e-sports teams, players, journalists, professional psychologists, etc., it was concluded that there are three possible points of view on given question, and the advantages and disadvantages of each are shown in this paper.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/202673
ISSN: 2520-2251
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2018, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62-67.pdf488,51 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.