Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/197568
Title: | Теоретико-методические основания разработки педагогической технологии формирования потребностно-мотивационноценностной сферы физической культуры учащихся |
Other Titles: | Theoretical and methodological foundations of the development of pedagogical technology for the formation of the students needs-motivational-value sphere of physical culture / U. M. Starchanka, A. M. Miatselitsa |
Authors: | Старченко, В. Н. Метелица, А. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Физическая культура и спорт |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2018. - № 1. - С. 116-124 |
Abstract: | Представлены теоретико-методические основания разработки педагогической технологии формирования потребностно-мотивационно-ценностной сферы физической культуры учащихся. В частности, к теоретико-методическим основаниям отнесены положения теории деятельности, представления о структуре и содержании потребностно-мотивационно-ценностной сферы физической культуры человека, представления о сущности педагогического процесса, положения теорий мотивации и управления, а также положения педагогической метрологии и теории. Представлены структура и содержание целевой модели потребностно-мотивационно-ценностной сферы физической культуры человека и раскрыта схема управления технологическим процессом ее формирования. |
Abstract (in another language): | Presented the theoretical and methodological foundations of the development of pedagogical technology for the formation of the students needs-motivational-value sphere of physical culture. In particular, the authors attributed to the theoretical and methodological foundations: the theories of activity, the concept of the structure and content of the need-motivational-value sphere of a person's physical culture, the concept of the essence of the pedagogical process, the provisions of the theory of motivation, the provisions of the theory of management, the provisions of pedagogical metrology and the pro¬ visions of pedagogical theory. The article also presents the structure and content of the target model of the need-motivational-value sphere of a personʼs physical culture and reveals the control scheme of the technological process of its formation. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/197568 |
ISSN: | 2521-6783 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2018, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
116-124.pdf | 393,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.