Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/196990
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРаджабов, А. Р.-
dc.date.accessioned2018-06-05T19:51:27Z-
dc.date.available2018-06-05T19:51:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЖурнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2018. - № 1. - С. 36-41ru
dc.identifier.issn2521-6783-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/196990-
dc.description.abstractАнализируется степень влияния СМИ на мировоззрение и убеждения аудитории. Исследованы особенности функционирования таких подсистем СМИ, как радио, телевидение, печать, интернет. Рассмотрены различные стратегии и концепции, позволяющие более детально изучить отношение аудитории к массмедиа. Подчеркивается, что сложность и многоструктурность аудитории СМИ обусловливает существование множества технологий формирования и передачи информации. По результатам проведенных социологических исследований сделан вывод о том, что ведущим информационным источником среди белорусского населения остается телевидение, наибольшим доверием среди населения Республики Беларусь пользуется национальное телевидение.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социологияru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информацииru
dc.titleОсновные тенденции развития совре­менного информационного пространстваru
dc.title.alternativeMain trends in the development of the modern information space / A. R. Rajabovru
dc.typearticleen
dc.description.alternativeThe purpose of this article is to analyze the extent to which the media influence the worldview and the beliefs of the audience.The features of the operation of such media subsystems as radio,television, print, and the Internet are investigated. Different strategies and concepts are considered that allow to study in more detail the attitude of the audience to the mass media. It is emphasized that the complexity and multi-structure of the media audience determines the existence of a multitude of technologies for the generation and transmission of information.The information is intended to influence the audience, and not just to inform it. The results of sociological surveys show that television remains the leading information source among the Belarusian population. The greatest trust among the population of the Republic of Belarus is belong to national television.ru
Appears in Collections:2018, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
36-41.pdf561,58 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.