Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/19609
Заглавие документа: | Фаусціянскія матывы ў творчасці Я. Баршчэўскага |
Авторы: | Супранкова, Татьяна Сергеевна |
Тема: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество |
Дата публикации: | 2009 |
Издатель: | Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт |
Библиографическое описание источника: | Матэрыялы IІI Міжнароднай навуковай канферэнцыі, прысвечанай 88-годдзю заснавання Беларускага дзяржаўнага універсітэта (Мінск, 30 кастрычніка 2009 г.). Мінск, 2009. – С. 292–294. |
Аннотация: | Рамантычная эстэтыка, якая падпітвалася крыніцамі асветніцкай культуры і адначасова вяла палемічны дыялог з ёю, у сваіх мастацкіх пошуках спрабавала пераасэнсаваць вобразы, матывы, топасы, стылістыку і жанравыя напрацоўкі эпох папярэдніх. Так раман Ёгана Вольфганга фон Гётэ “Гады вучэння Вільгельма Майстэра” спачатку быў успрыняты йенскім гуртком рамантыкаў як культавы і праграмны, як своаасаблівая Біблія рамантызма, бо шмат у чым творы вялікіх асветнікаў былі прадвеснікамі новага накірунка. Я. Баршчэўскаму ўдаецца з дапамогаю сістэмы мастацкіх вобразаў апець самабытнасць, прыгажосць роднага краю, нагадаць пра яго слаўнае мінулае. Многія пытанні, якія звязаныя з самавызначэннем беларускага народа, маюць і нацыянальны, і ўніверсальны характар. Тыпалагічна яны блізкія духоўным пошукам прадстаўнікоў рамантызма польскага, рускага, нямецкага, еўрапейскага ўвогуле. Але шмат якія тыпалагічныя аналогіі можна правесці і з творчасцю Ё. В. Гётэ, у першую чаргу з яго драматычнай паэмай “Фаўст”. |
URI документа: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/19609 |
Располагается в коллекциях: | Архив статей гуманитарного факультета (факультета социокультурных коммуникаций) 1994-2013 |
Полный текст документа:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Foreign_Languages_2009.pdf | 58 kB | Adobe PDF | Открыть |
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.