Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/195989
Title: Майндмэппинг как один из инновационных приемов наглядного метода обучения
Other Titles: Mind Mapping as One of Innovative Techniques of a Visual Method in Teaching / M. Gruzdilovich
Authors: Груздилович, М. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: София : электронный научно-просветительский журнал. - 2018. - № 1. - С. 40-48
Abstract: В статье описывается один из инновационных приемов наглядного метода обучения «майндмэппинг». Автором даются варианты названий данного приема в русском и английском языках. Указываются причины, по которым данный прием до сих пор мало применяется в высшей школе Беларуси. В статье описывается история происхождения «майндмэппинга» и кто является создателем данного приема. Автор статьи объясняет правила создания «майнд-карт», которые сопровождаются иллюстрациями. В статье обосновываются преимущества использования данного приема в обучении.
Abstract (in another language): In the article the author describes one of the innovative techniques of a visual method in teaching – «mindmapping». The versions of the name of the technique both in Russian and in English are given. The reasons of not very frequent usage of the technique in higher educational institutions of Belarus are mentioned. The author of the article describes the history and the creator of the technique. The rules of «mind mapping» are explained, the illustrations of «mind maps» are presented. In the article the author substantiates the upsides of the «mind mapping» technique in teaching.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/195989
ISSN: 2520-2219
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2018, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
40-48.pdf2,36 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.