Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/189608
Title: | Роль визуализации в профессиональной подготовке будущих учителей литературы к работе с литературоведческими понятиями |
Other Titles: | Role of visualization in professional training of future literature teachers for the work with literature concepts / O. A. Lilik |
Authors: | Лилик, Ольга Александровна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : Изд. центр БГУ |
Citation: | Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : сб. ст. по итогам III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26—27 окт. 2017 г. : в 2 ч. Ч. 1 / БГУ, ФСК; редкол. : О. И. Уланович (отв. ред.) [и др.]. — Минск : Изд. центр БГУ, 2018. — С. 207-213. |
Abstract: | Автор статьи исследует роль визуализации в профессиональной подготовке будущих учителей литературы к работе с литературоведческими понятиями; дифференцирует понятия «визуализация» и «наглядность», анализирует способы визуализации – графические редакторы и скрайбинг, предлагает основные виды графических редакторов, доказывает эффективность использования визуализации в контексте преподавания историко-литературных, теоретико-литературных, дидактико-методических дисциплин в педагогических вузах. Автор предлагает схему-ориентир для будущих учителей литературы по использованию визуализации в процессе рассмотрения фактов и явлений литературного процесса = The author examines the role of visualization in professional training of future teachers of literature for work with literature concepts; differentiates the concepts of “visualization” and “visibility”; analyzes methods of visualization – graphics editors and scribing; offers the basic types of graphic editors; proves the effectiveness of visualization in teaching literary-historical, literary-theoretical, didactic and methodical disciplines at the pedagogical universities. The author suggests a scheme for future literature teachers on the use of visualization in the process of literary phenomena considering |
Description: | Раздел 3. Теоретические и методологические аспекты лингводидактики |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/189608 |
ISBN: | 978-985-553-489-2; 978-985-553-490-8 (ч. 1) |
Appears in Collections: | 2017. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
207-213.pdf | 218,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.