Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/188971
Title: | Фаўсціяна ў беларускім мадэрнісцкім дыскурсе |
Other Titles: | Faust-concept in the Belarusian modernist discourse / T. S. Suprankova |
Authors: | Супранкова, Т. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Літаратура. Літаратуразнаўства. Вусная народная творчасць |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : Изд. центр БГУ |
Citation: | Национальные культуры в межкультурной коммуникации : сб. науч. ст. по материалам II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 12—13 апр. 2017 г. / БГУ, ФСК, кафедра культурологии; редкол. : Э. А. Усовская (отв. ред.) [и др.]. — Минск : Изд. центр БГУ, 2017. — С. 332-347. |
Abstract: | Артыкул прысвечаны аналiзу ўплыву топасу фаўсціяны на беларускую культуру пачатку ХХ стагоддзя. У рабоце робіцца акцэнт на тых творах дадзенага перыяду, ягія ўспрынялi топас фаўсціяны i надалi яму адметны нацыянальны i ўніверсальны каларыт: паэмах Янкі Купалы, апавяданнях Ядвігіна Ш., творах Максіма Гарэцкага, драмах Францішка Аляхновіча. Разглядаецца таксама ўздзеянне фаўсціяны на еўрапейскую і беларускую культуру эпохі мадэрнізму = The article is dedicated to the influence of the faust-concept topos upon Belarusian culture of the beginning of the ХХШ cent. The work accentuates the works of this period that interpret the faust-concept topos and fill it with distinctive national and universal coloration: poems by Yanka Kupala, stories by Yadvihin Sh., works by Maksim Haretsky, drama by Francishak Alyakhnowich. The author also considers the impact of the faust-concept on European and Belarusian culture of modernism |
Description: | V. Национальные формы литературы в межкультурном взаимодействии |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/188971 |
ISBN: | 978-985-553-493-9 |
Appears in Collections: | 2017. Национальные культуры в межкультурной коммуникации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
332-347.pdf | 436,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.