Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/185417
Title: | Художественное рассуждение как функционально-смысловой вид иноязычной творческой письменной речи |
Other Titles: | Fiction deliberation as functional and semantic type of creative writing in a foreign language / O. V. Tozik |
Authors: | Тозик, О. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Филология = Journal of the Belarusian State University. Philology. - 2017. - № 2. - С. 110-114 |
Abstract: | Обосновывается перспективность обучения студентов-филологов художественному рассуждению как функционально-смысловому виду иноязычной творческой письменной речи в их профессиональной подготовке. Анализируется взаимосвязь овладения навыком художественного рассуждения в процессе изучения произведений литературы с возможностями реализации потенциала личности и ее саморазвития, связанными с творческой деятельностью студентов, что предполагает глубокое и осознанное проникновение в имплицитные смыслы текстов. Интегрирующая функция художественного рассуждения подтверждается выявленными существенными коммуникативно-функциональными, логико-смысловыми и структурно-композиционными особенностями описания, повествования и рассуждения как функционально-смысловых типов иноязычной творческой письменной речи, продуцируемой в процессе самостоятельной работы студентов, которая является одним из основных компонентов образовательного процесса в учреждениях высшего образования. = The prospects of the fiction deliberation teaching as functional and semantic type of creative writing in a foreign language during professional philologists’ training are grounded. The author analyzes the correlation between fiction deliberation acquisition during the analysis of general fiction works and personal fulfilment, self-development connected with students’ creativity that encourages deeper and more comprehensive learning and a thorough insight into the works’ implied meanings. Integrating function of the fiction deliberation is proved by the revealed meaningful communicative and functional, logical and semantic, structural and compositional peculiarities of functional and semantic type of creative writing in a foreign language during the students’ independent work, which is currently considered as the main component of higher education in higher educational establishments. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/185417 |
ISSN: | 2521-6775 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2017, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
110-114.pdf | 401,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.