Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/184779
Title: Сколько у нас знаний, или почему история учит тому, что ничему не учит?
Authors: Король, А. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2014
Citation: Социология. - 2014. - № 3. - С. 69-75.
Abstract: В статье раскрывается роль культурно-исторического и личностного знания в генезисе мировых процессов. Исследуются условия возникновения мотивации к познанию и общению. Отмечается, что самореализация человека в процессе его образования и создания им личностного знания вызывает приращение личностных качеств учащегося, формирует его активную общественную позицию = The role of cultural-historical and personal knowledge in the genesis of world processes is considered. Some conditions to creating motivation to learning and communication are given analysis to. It is noted that an individual's self-realization in the process of his education and creation of his personal knowledge results in increasing the pupil's personal qualities, forms his active social position
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/184779
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
69-75.pdf860,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.