Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/183151
Title: | Analysis of knowledge economy building in China and Belarus with global innovation rating |
Other Titles: | Анализ строительства экономики знаний в Китае и Беларуси с помощью глобального инновационного рейтинга / Ван Син, Д. В. Кукареко |
Authors: | Wan Xing Kukareka, D. V. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Экономика = Journal of the Belarusian State University. Economics. - 2017. - № 1. - С. 103-110 |
Abstract: | Предпринята попытка выявить причины существенных различий в строительстве экономики знаний в Китае и Беларуси. Исследование построено на основе глобального инновационного индекса, оценивающего инновационный потенциал и результаты инновационного развития. Рассмотрена роль глобализации в инновационном процессе. Проанализированы различия в инновационном развитии Китая и Беларуси, выделены предпосылки прогресса Китая и причины отставания Беларуси. = In the article, an attempt is made with the help of a global innovation index, assessing innovation potential and results, to reveal the reasons for such significant differences in the building of the knowledge economy in China and Belarus. Here we based on the report GII-2016 on the theme «Winning with Global Innovation», that is devoted to the role of globalization in the innovation process. The analysis of the growth of differences in the innovative development of China and Belarus was made, and the reasons for China’s progress and the growth of the backwardness of Belarus were outlined. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/183151 |
ISSN: | 2520-6206 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2017, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
103-110.pdf | 1,35 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.