Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/172438
Title: | Теоретические положения методики обучения польских студентов-филологов русскому глагольному управлению |
Other Titles: | Theoretical Regulations of Teaching Method of Russian Verb Government for Polish Students of Philology / N. A. Siantsiurava |
Authors: | Сентюрова, Н. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2016. - № 3. - С. 61-66 |
Abstract: | Рассматривается проблема усвоения польскоговорящими студентами-филологами русского глагольного управления. Изложены основные теоретические положения, являющиеся лингвометодической основой для разработки процессуального аспекта обучения. Выявлены сегменты в системе русского глагольного управления, внимание к которым способно предупредить интерференционное влияние родного языка обучающихся на изучаемый язык. Обоснована целесообразность использования когнитивного подхода к обучению, определены и сформулированы ключевые принципы его организации. Раскрываются особенности реализации сознательно-практического метода в рамках данной методики. Разработаны и проанализированы структурно-семантические таблицы – ключевое методическое средство для формирования и развития у польскоговорящих студентов грамматических навыков и умений. = The aspect of mastering of the Russian verb government by Polish-speaking students of philology is studied. The main theoretical regulations of the teaching technique that is the linguistic and methodological basis for elaboration of the processual teaching aspect, are stated. The author displays the segments in the system of the Russian verb government, attention to which is able to prevent the interferential influence of the native language upon the studied one. The cognitive approach to teaching is proved, the key principles of its organization are formed. The peculiarities of conscious-practical method implementation in the frames of the given technique is exposed. The author elaborats and analyses the structural and semantic tables which are the key methodical means for Polish-speaking students in formation of their grammar skills and development of competencies. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/172438 |
ISSN: | 2308-9180 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2016, №3 (снежань) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.