Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/170127
Title: Феномен альянса вечерних изданий: творческий и экономический эффект
Authors: Герцев, В. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2015
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2015. - № 3. - С. 78-81
Abstract: Исследован феномен альянса вечерних газет – союза редакций на основе договорных обязательств. Актуальность темы обусловливается возможностью использования наработок вечерней прессы для решения ряда проблем. Определено, что традиционные экономические модели периодики требуют пересмотра ввиду тенденции снижения тиражей печатных средств массовой информации, которая характерна для многих стран мира. Таким образом, альянс вечерних газет может стать основополагающим элементом для разработки системы, способной обеспечить решение глобальной для газетной индустрии проблемы. Разработан алгоритм создания альянсного рекламного издания, который может широко применяться в практике региональной прессы. Заявлено о возможности создания общереспубликанского альянсного издания вечерних газет тиражом около 250 тыс. экз. Результаты исследования включают методику создания тематической модели. Выявлены отличия газетного альянса от холдинговой структуры. = The phenomenon of an alliance of evening newspapers – the union of editions on the basis of treaty obligations is investigated. The theme topicality is defined by the possibility to use a groundwork of the evening press for the decision of the problems the reason of which consists in decrease of circulations of printing editions. The traditional economic models of the periodicals demand revision because of the tendency of decrease of circulations of printing editions. Such tendency is characterized for many countries of the world. Thus, the phenomenon of an alliance of the evening newspapers is an example, which can become a basic element for creating the system, capable to become the decision of a global problem for the newspaper industry. The algorithm of creation of an alliance advertising edition which can be widely used in practice of the regional press is developed. It is declared about the possibility of creation of the republican alliance edition of the evening newspapers of the Republic of Belarus the circulation of which is about 250 thousand copies. The results of the research include a technique of the creation of the thematic model. The differences between a newspaper alliance and a holding structure are revealed.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/170127
ISSN: 2308-9180
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2015, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
78-81.pdf198,9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.